Nere i skiten igen! Kändes som allt börja gå uppåt!

Hej! 
Tyckte att det var dags att komma in här och skriva lite igen! Har mycket tankar och oro som snurrar i huvudet!
 
Just nu känns allt verkligen meningslöst och ledsamt. Arbetsförmedlingen hjälpte mig i mars 2014 att hitta en praktikplats på ett vårdboende, som jag var tills nu i december. Jag var som en resurs hjälpte till med frukost,middag och koka kaffe m.m och framför allt satt jag ner och pratade med dom boende som inte dom ordinarie alltid han att göra! Jag trivdes jätte bra med boende och även med kollegerna och tycke om att komma till min praktik. Nästan varje dag jag kom hem så var jag slut i huvudet och i kroppen benen var som spaggeti, fast det bara var 50% praktik, har en funktionsnedsttning som gör att jag inte fixar att jobba heltid. Mycket kändes som det gick på rätt väg, jag börja känna mig lugn, trygg och glad! Men efter några månader där så fick jag veta att dom inte kunde anställa :( så dom sista månaderna gick man ändå och hoppades på att dom skulle hinna ändra sig! Men det gjorde dom inte :( Nu efter jul och nyår så hade jag bokat tid med min nya handläggare och min siuskonsulent, om vad som ska hända här näst. Det var ju inte det jag hoppades på och trodde, jag trodde att vi skulle letta en ny praktikplats som förhoppningsvis kunde leda till jobb! Men fick redan på istället att dom kunde inte hjälpa mig längre och valde att skriva ut mig från arbetsförmedlingen, jag blev ledsen och oroad hur fan jag skulle klara mig ekonomiskt nu, för halva min inkomst försvinner! Var ju helt säker på att jag skulle gå back i månaden men det blir knappert har någon hundralapp kvar efter räkningarna är betalda. Om jag inte missat någon räkning?! Men känns förjävligt allt detta ändå när allt känns som det börjar gå uppåt man börjar känna sig lite gladare och börjat komma igång så går allt ner till botten! Så nu blir det bara att försöka hitta ett jobb på 50 %. 
 
Satt o räkna ut ungefär vad det skulle kosta för mig att bo själv och det är ju en del pengar det skulle kosta :S Så nu undrar man hur klarar sig familjer med barn, djur och bil?
 
Puss o godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0