Söndags besök och Valborg!

Tjenare!
Igår hade vi gäster på besök det blev fyrarätters ;)
Förrätt
Jordärtssoppa

* Varmrätt
Slottstek med potatis och brunsås

* Efterrätt
Vanilj persikor med vaniljglass och hallonsås

* 2 Efterrätten
Jordgubbstårta gjord av maräng


Efter all denna mat och efterrätter var man proppmät, Jordgubbstårtan var sjukt god den goaste tårtan jag smakat.. Syrrans hemma gjorda jordgubbssmulpaj är oxå underbart god den kommer lätt på andra plats.
Men iallafall denna dag/kväll var verkligen lyckad och trevlig :)

I morse när jag vaknade kollade jag facebook som alltid, då var där någon som skrivit att det var jättevarmt ute så jag drog på mig en t-shirt och sprang ut och det var riktig härlig värme helt underbart.. Kan det va så att sommarn är här :P I eftermiddags åkte jordgubbstårtan fram igen och skulle kolla film men morbror kom så gick ner och tog fram tårta till han och snacka med han.. Så blev ingen film :/ Får kanske bli en nattafilm :P
Fin ros jag tog bild av hemma hos Kim och Patrik!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0