4 veckan påbörjas i morgon!

Ja då var det Söndag igen! I morgon är det dags för fjärde veckan på praktiken. Tiden går så fort och jag har just idag 5 veckor kvar av denna praktiken. Om det inte praktiken blir förlängt eller dom anställer mig, hoppas ju på att dom vill anställa mig. Har gjort mitt aldra bästa och försöker snabba mig så gott det går med det jag gör, fast jag vet att det kanske inte är jätte nödvändigt. I fredags så sa en av föreståndarna till mig att jag kunde komma upp i personalrummet innan vi börja i stället för att sitta där nere. Så jag gick upp till dom andra, och då kom den frågan som jag fått 25miljoner gånger :) hur jag trivs där med personalen och arbetet i sig. Och jag svarade att jag trivdes bra och har aldrig blivit så väl bemöten på mina praktikplatser förut. Alla kom fram o hälsa och alla är väldigt hjälpsamma o trevliga, så har inte kännt att jag passar in så bra någon stanns föut. Sen fråga hon va jag tyckte o pendla så långt! Föreståndaren frågade vad jag skulle göra efter min praktik där? Jag vågade inte säga att jag hoppades på att få jobb där!! Så sa att typ att jag får väl fortsätta leta jobb eller praktik som jag hoppas leder till jobb. Hon sa att praktiken blir förmodligen förlängd, vet inte riktigt vad jag tycker om det :/ Praktiken ger ju inte så mycket pengar :( VILL JU HA JOBB DÄR!!! Så jag får mer casch och kan åka upp till Stockholm o alla 08or :) Hälsa på min bff och se lite andra delar av sverigen en lilla skåne :P Hade ju varit kul o komma upp där nu innan vintern slår till, innan snö,is och slask kommer för då vill jag inte ditt :S Men vi får väl se vad som sägs när vi ska ha möte med AF och handledarna på praktiken den 22 oktober. Håller tummarna för att det blir jobb där och att dom är lika nöjd med mig som jag är med dom. Men har inga förhoppningar för då blir jag bara besviken! Som en del människor har sagt till mig "Så länge du gör ditt bästa och har ett bra bemötande till folk så kan du inte göra mer"  Då har du gjort vad du kan och är inte det bra nog så är det ju synd!
Borde väl finnas någon arbetsgivare som uppskattar det man gör??
 Bara för jag saknar och längtar efter sommaren!
 
Puss o Kram <3

Kommentarer
Postat av: Kusin-Malin

Så roligt att du trivs på praktiken, Ann. :)
Jag tycker definitivt att du ska säga att du gärna vill jobba där i framtiden! Det är ju precis det arbetsgivare vill höra, att någon vill stanna där långsiktigt. Framför allt om personen, som du, gör ett bra jobb. Så det är bara att göra klart för dem att du trivs jättebra, att du gärna vill få anställning och du hoppas så klart att de trivs med dig också. Och om det är något de tycker att du ska förbättra så vill du gärna att de säger det, så ska du göra ditt bästa för att uppfylla alla krav de kan ha. Alla arbetsgivare gillar personer som är positiva och drivna, med mål. Så det är bara att köra! :)
Jag hejar på dig!

2013-10-14 @ 17:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0