JUL AFTON!

God fortsättning på er!
Igår vaknade jag redan 6:30 och kunde inte somna om. Låg o vände o vred mig hela morgonen! Vid 9:00 kom pappa upp med min strumpklappen. Jag låsades att jag sov men som sagt hade varit vaken tag då.. Vid 10:00 orkade jag inte ligga o rulla runder längre så jag gick upp och käka frukost och la ner alla julklappar under granen.  Vid middag körde pappa o hämtade P, brosan i malmö och senare kom även den andra brosan med familj o bytade lite julklappar. Hade inte förväntat mig att få något från dom för vi har inte bytat julklappar på något år. Men fick ett par adidas byxor och en puma keps.. Så det blir att ha dom när jag tränar :) Sen lagom när kalle anka började satt vi oss att käka! Vi var trött på den traditionella julmaten, så vi bestämde oss för att äta tre rätters i stället.
  • Gratinerad hummer och sparris pannacotta
  • Oxfile, potatisgratäng och grönpepparsås
  • Vanilj pannacotta med hallonsås
Det var mycket godare än julmaten, äter bara julskinkan, köttbullar o potatis på julbordet ändå.. Så jag var nöjd :)
Vi var lagom färdiga till kalle anka skulle vissa den nya filmen som skulle komma under 2012. Efter kalle började vi att dela ut julklapparna.
Detta fick jag! Byxorna är inte med som jag fick av brosan!
Mina julklappar!
  • Gitarr
  • Gitarrstämmare
  • Trosor
  • Toffifee
  • Presentkort på Entré
  • Puma keps
  • Adidas byxor
  • Glass maskin
  • Paradis ask
  • Sopskyffel hahaha
Så jag blev skit glad för mina julklappar! Bara en sak som jag inte fick som jag önskade mig (One tree hill box 8) så den får jag köpa själv.. :)
P. Brosan fick kontroll till sitt wii av mig, så vi gick upp o spelade lite mario kart och passade på att prova kontrollen. När pappa körde brosan hem, så gick jag till lille Peter! Tog med min gitarr och stämmaren så han kunde hjälpa mig att stäma gitarren. Man måste ju stäma den ofta när gitarren/strängarna är nya. Han stämde den 4-5 gånger under kvällen när jag var där. Och så  visade han mig hur gitarrstämmaren fungerarde, så jag själv kan stäma den.. Så jag slipper gå till han o få stämt den stup i kvarten. Vid kvart över elva åkte vi till kyrkan på gudstjänst som började halv tolv. Tog nattvarden oxå!  Var ju ända sen man gick o konfirmerade sig som man gick på gudtjänst och tog nattvarden. Sen åkte vi hem o kollade film och käkade julgodis, nötter och kakor som Peter bakat. Så det var mycket lyckad julafton! Klart hade ju varit roligt om syrran med familj också var här men får vänta till nästa år då kommer dom väl förmodligen och med en ny familje medlem :)
Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0