Hem & Villa mässan! Med Kim och Nettan.

Igår (söndag) var det Hem & Villa mässa i Malmö! På väg till Malmö  upptäckte ja att Nettan inte hade foten på gaspedalen. Hon har ju farthållare på bilen, det var ju ganska nice. Trodde inte man hade sånt på gamla bilar. Hon visade hur hon i bland kör när det är långa streckor.. Haha..  ganska soft :) När vi äntligen kommit fram o fyllt i våra fri biljetter. Sitter där en vakt  som fråga bara hur gamal Kim är? Vi bara 11, ja men då kostar det bara 20 kr för honom.
Men vi lämna in biljett som var för en vuxen, Nettan bara hallååå ni har ju tjänat på det! Han bara jaså  ok..
 
Denna vakten var STOR som ett hus, skulle gissa på typ mer än 2 meter lång och  ungefär 50 i sko stl.. Så han var ju inte en person man vill hamna i trubbel med! :) Väl inne på mässan gick vi bort  där Mattias & Jonnie från Roomservice höll till. Mattias gjorde en hyla som var till salu, för 500:- och Jonnie lärde ut hur man tapetserar. Sen efteråt fick vi chips o autografer. Men jag fick kram oxå :D

Sen gick jag o Kim en runda själv. Vi såg en stor älg liggande på en saab, vet inte riktigt vilket företag det var.. Efter en runda själva så hitta vi tillbaka till Nettan. Dom hade lite man kunde pröva, så kunde man vinna en lite blombukett. Där var att man skulle balansera en krona eller en femma på en citron som låg i vatten. Det var ju helt omöjligt kunde ju vi tycka. Men så pröva vi på bowling, käglor och klotet var gjort av grenar och sen var där morötter i..  Man skulle då kasta  klotet på käglorna men var tvungen att studsa i marken en gång innan den träffade käglorna.. Varken  Nettan eller Kim lyckades men efter jag sett hur dom kastat så jag tog i för kung och fosterland.. Lyckades att  få ner alla o vinna en blombukett. Men om jag minns rätt så studsade aldrig mitt klot i marken, och som tur var kolla  killen som hade hand om det bort just när jag kasta.. Så han såg ju inte den lilla missen :) Men sånt som händer ;P

Sen gick vi en runda till o kollade och sen gick vi mot bilen.. 

På vägen hem körde vi inom Lund o kolla upp adressen, som Idioten som blåste mig på pengar hade angett..
Men det var något hem av nått slag, kommer inte ihåg vad det var för hem...

Sen körde vi hem i dimman..

.. Ner vägen!Några som väntar på sommaren! Såg denna oxå i början av mässan!


Kommentarer
Postat av: Malin

Låter som att ni hade det sjukt kul! Det med citronen är verkligen heeelt omöjligt...har provat det innan. :)

Hoppas allt är bra med er annars! Puss!

2009-03-11 @ 17:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0