Förolämpning av busschaffören!

Tjena!

Igår när man var på väg hem och ska hoppa på bussen i Eslöv. Så får man värsta förolämpningen av busschaffören, blev riktigt irriterad men sa inget. Då han sa så här:

Chaffören: Du ska kanske inte gå i skola eller åka buss om du är så sjuk, då borde du ju åka färdtjänst"

Jag kunde inte gå på bussen för den var för hög. Jag har ju muskelsvaghet, så kunde inte komma upp på bussen. Så fråga jag om han inte kunde ta ner rampen? för dom har kunnat det innan, men han påstod att han inte hade något verktyg, men det har aldrig behövts innan.  :S Men sen kom en annan busschafför som hjälpte mig upp, medans den andra bara satt på sin röv o rulla tummarna.

Om man nu jobbar med ett sådant arbete där man träffar mycket folk så ska man ju vara trevlig mot människor inte vara elak eller förolämpa folk! Men när jag kom så ringde min bror skånetrafiken och berätta vad som sagts, så damen som tog imot samtalet, skulle kolla upp vem som kört och ringa hans chef. Så får se om man åker med han nästa vecka och se om han säger nått. Det minsta jag begär är en persolig ursäkt!


Have a great day!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0