Gott Nytt År

Gott nytt år på er! 
Hur var er nyårsafton? Jag själv satt ensam hela dagen. Lagde lite god mat och efterätt, funderade lite om man skulle äta typ som vilken vanlig dag som helst som kyckling och wokade grönsaker eller bara nudlar. Men va fan det är ju nyårsafton och då får man ju äta något bättre. Så fick bli pepparbiff, kyft potatis, pepparsås och lite grönsaker. Man käkar ju inte pepparbiff så ofta kanske därför det är så jäkla gott när man väl äter det. Sen till efterätten blev det chokladmousse också riktigt gott, men den var hyffsat kompakt så var ganska mäktig. Efter middagen satt jag mig och kollade på Hasse Anderssons dokumentär fick höra att dom skulle vissa lite från min tidigare praktikplats så var kul att se lite kända ansikten sen såg man ju även Anderz Wrethov som även skrivit Hasses "Guld och gröna skogar" så var faktiskt ganska roligt att se. 
På kvällen när jag satt framför datorn så hörde jag en sån jäkla smäll så höll på att flyga ur soffan. Då smällde dom såna bomber som låter riktigt högt precis utanför mitt fönster. Jag hörde ju tidigare när raketer och smällare smält under dagen/kvällen men detta var så nära så hade det inte varit nyårsafton hade jag nog blivit rädd och undrande va fan som hände. Framåt tolvslaget tog jag på mig och gick ut en sväng runt huset och kolla på alla raketer som smäldes. Efter ett tag börja det avta så då gick jag in igen i värmen och tog en kopp varmchoklad för o värma mig. Nytt år nya möjligheter, har ni några nyårslöfte? Mitt nyårslöfte är att hitta tillbaka till mig själv och må bra igen både fysiskt och psykiskt. Kommer nog att ta ett tag men tar en bit i taget.
 
Puss ♥ Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0