Försöker lära mig en barnvisa på gitarr!

Tjenare tjenare! Är ni vakna? Jag har inte gått o lagt mig i allfall :) Men ska väldigt snart!  Sitter o för söker lära mig Broder jakob på gitarr! Provade blinka lilla stjärna, men där var 2 ackord som jag inte riktigt kunde. Så satsar på att lära mig broder jakob bara fingrarna som ska flytta sig snabbare :) Men i morgon går det kanske bättre om man är lite piggare och övat lite mer än 10 min :)

Broder Jakob

(Barnvisa)

g d7 ackord diagram

G
Broder Jakob, Broder Jakob
D7    G   D7    G
sover du, sover du?
D           G
Hör du inte klockan,
D           G
Hör du inte klockan,
D7        G     D7        G 
ding ding dong, ding ding dong.

Puss o godnatt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0